NiOh

Nioh, grande successo per la demo del gioco

Con un post sul sito ufficiale, Team Ninja rende noto i risultati ottenuti dalla demo del suo gioco di ruolo Nioh, cogliendo l’occasione per dichiarare quali cambiamenti andrà ad apportare dopo i numerosi feedback ricevuti dai giocatori.

In soli dieci giorni, la demo di Nioh è stata scaricata e provata da più di 850.000 giocatori, che hanno potuto saggiare con mano le armi, i nemici, le aree e i boss presenti nel gioco. Nonostante alcune problematiche, criticate sopratutto dai giocatori asiatici per la difficoltà, il gioco è stato apprezzato da tutti gli amanti del genere à la Dark Souls, che hanno rilasciato numerosi feedback sugli aspetti da migliorare nella versione finale del gioco di ruolo.

Team Ninja ha confermato tutti gli aspetti sui quali gli sviluppatori lavoreranno per rifinire al meglio l’esperienza di gioco. Di seguito potete leggere tutti gli aspetti su cui si sta focalizzando la software house, che pare abbia preso seriamente i feedback degli utenti eliminando l’usura di armi e armature, funzione poco apprezzata da quasi tutti gli utenti.

Overall

  • Add tutorials regarding the game system.
  • Adjust balance mainly in the opening sections to make battles fairer.
  • Improve controls and camera system.
  • Improve the understandability and usability of the UI.
  • Improve graphic performance

Tutorials

  • Implement a training stage for tutorials on basic controls and core game actions.

Action and controls

  • Improve player & camera behaviour during lock-on.
  • Change the conditions under which the player character becomes unresponsive when the Ki Gauge is empty.
  • Expand item shortcut slots.
  • Revise the objects which require holding a button and the response to the hold input.
  • Improve detection for the half-circle analog stick input.

Enemies

  • Adjust attack and defense parameters of enemies.
  • Revise enemy pursuit of the player.
  • Revise superarmor (stagger/no stagger) for each enemy and attack.
  • Adjust Revenant AI.

Level design/stages

  • Improve exploration elements such as shortcuts, etc.
  • Add hints to guide players to boss areas.
  • Revise the display of objects that block the view of the player character.
  • Adjust fire area damage.

UI

  • Improve layout and displayed information.
  • Adjust text size.
  • When making an offering at a shrine, allow the player to perform all actions at once.

Online

  • Improve online synchronization.
  • Allow the host to use the Shrine menu during co-op play with a Visitor.
  • Adjust the rate at which enemy parameters increase during co-op play.
  • Other
  • Remove durability stat for weapons and armour.
  • Adjust the drop rate for equipment.
  • Add a new control type.
  • Implement a flow to allow players to exit a mission.
  • Fix other bugs.

Ricordiamo che Nioh è previsto per la fine dell’anno in esclusiva su PlayStation 4.